Jakie posty angażują fanów na portalu Facebook? Posty ze zdjęciami! Zyskują najwięcej zainteresowania i zaangażowania w porównaniu ze zwykłymi linkami czy nawet wideo jak również więcej od tekstowych aktualizacji statusu. Zdjęcia stanowią 93% najbardziej wciągających postów na Facebooku ale nie wszystkie...

Według Kissmetrics, zdjęcia posiadają o 53% więcej poulubień, 104% więcej komentarzy i mają o 84% wyższy współczynnik klikalności w linki niż posty tekstowe. Oczywiście, najlepiej sprawdzają się zdjęcia o dobrej treści: zadające pytania, skłaniające do przemyśleć, wzruszające (pozytywnie!) i inne podobne.

Dane Wishpond mówią, że posty ze zdjęciem zyskują o 120% zainteresowania i zaangażowania więcej niż przeciętny post, natomiast albumy ze zdjęciami zyskują do 180% zaangażowania więcej.

Niestety z danych nie wynika, czy chodzi o łączne zaangażowanie czy pojedyncze na zdjęcie. Z moich obserwacji jasno wynika, że mowa tutaj o sumie - czyli, jeżeli chcemy jeden post o dużym zainteresowaniu to wrzucamy jedno dobre zdjęcie, jednak jeżeli zależy nam na szerzeniu naszej marki lepszym rozwiązaniem będzie wiele zdjęć - ponieważ każdy może sobie wybrać coś dla siebie i polubić - czego jedno zdjęcie nie daje.